طراحی لوگو

وبلاگ آموزش طراحی و بهینه سازی وب سایت

طراحی لوگو

۲۲۰ بازديد

طراحی لوگو در کرج

طراحی لوگو در کرج با ما به شما بهترین راه حل های طراحی را ارائه می دهد و به برند شما کمک می کند که به بهترین شکل خود را از لحاظ بصری ارائه دهد. مهم نیست که صنعت و کسب و کار شما چیست، خدمات ما در طراحی لوگو در کرج خدمات تخصصی و اختصاصی ویژه ای برای شما است و باعث خواهد شد که مخاطبان شما یک دید کلی را از برند شما پیدا کنند. تیم طراحی لوگو دیزاینستان در محیطی کار می کند که در آن خلاقیت و رضایت مندی مشتریان بیش از هر چیزی حائز اهمیت است.

لوگو چیست؟

لوگو یک علامت، نماد، علامت تجاری یا نشان است که هویت یا مالکیت یک محصول، شرکت، کمپین یا مفهوم را به عنوان یک عامل قابل یادآوری و اولین چیزی که در ذهن مخاطبان می نشیند. در حقیقت لوگو چیزیست که برند شما را از رقبای شما متمایز می‌کند. بنابراین اینکه تصویر شما بی‌همتا باشد و متفاوت از بقیه تصاویر موجود، بسیار مهم بوده و نکته ایست که تمام شرکتها و کمپانی‌ها درگیر آن هستند.

لوگو را می توان در بسیاری از اشکال، اندازه و زمینه های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، آرم یک هتل را می توان بر روی کارت ویزیت یا منو چاپ کرد، بر روی یک دستمال یا لباس های کارکنان آن هتل و یا به عنوان علامت بزرگ نئون بر روی تابلوی ورودی آن هتل برجسته کرد.

 

ویژگی های اساسی یک لوگو خوب چیست؟

لوگو باید ساده باشد تا بتواند وضوح طراحی آن را در زمینه های مختلف حفظ کند. اگر طراحی آن بیش از حد پیچیده طراحی شود، جزئیات آن ممکن است زمانی که آن را در مقیاس های کوچک استفاده می شود از دست داده می شود. همچنین، یک طراحی لوگو ساده، آسان تر به یاد آورده می شود و در نتیجه بلافاصله قابل شناسایی است. لوگو های برندهای معروف دنیا که توسط حرفه ای ترین طراحان دنیا به ثبت رسیده (مانند: nike , ebay , apple )، نشان دهنده بیشتر این ویژگی های اساسی است.

عملکرد اصلی آرم چیست؟

لوگو باید یک هویت فوری و به یاد ماندنی داشته باشد و باید با مخاطب هدف خود ارتباط مثبت داشته باشد. لوگو نشانه یا علامتی گرافیکی است که سرمایه داران تجاری، موسسات و حتی اشخاص حقیقی، جهت ایجاد تمایز خود از دیگران در دید عموم، از آنها استفاده می‌کنند. لوگوها گرافیکی هستند (سمبول یا آیکون) و یا از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند (لوگو تایپ یا ورد مارک).

تاریخچه طراحی لوگو

سابقه طراحی لوگوها به چندین هزار سال بر می گردد. در طراحی های گرافیکی، طراحی نشانه یکی از تخصصهای رایج و منحصر به فرد به شمار می‌آید. انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ایجاد می کردند. مصریان باستان ببرای مشخص کردن مالکیت حیوانات خانگی خود با مارک هیروگلیف بر روی آن ها علامت مالکیت خود را میزدند. رومیان باستان و یونانیان از علامت ها برای شناساندن سفالگری خود از علائم استفاده می کردند.

در ابتدای قرن بیستم با معرفی چاپ رنگ و تولد صنعت تبلیغات، طراحی لوگو عمدتا از یک لغت نامه از تصاویر ملی، دریایی و کشاورزی استفاده می شد. مردم به راحتی معنای این نمادها را درک می کردند. علامت های ملی (تاج، پرچم ها و نشان های ارتش) به معنای شرافت و موقعیت است، در حالی که نمادهای دریایی، طبیعی و کشاورزی (دریاها، پرندگان زندگی، پرندگان، ساقه های گندم و حیوانات مزرعه) خلوص و طراوت را نشان می دادند.

در گذشته نه چندان دور بر خلاف امروز، هیچ مفهومی از تبلیغات هدفمند وجود نداشت و طراحان به طور آزادانه از تمام این نمادها برای تبلیغ هر محصولی استفاده می کردند. برای مثال: سیگار، قبل از اینکه ارتباط آنها با بیماری ریه و سرطان را درک کنیم، از واژگان نمادین استفاده میکردند تا کالاهای خود را جذاب تر کنند.

چه ویژگی های مهمی برای طراحی لوگو بایستی در نظر گرفته شود؟

  • – ساده باشد
  • – با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
  • – قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی میشوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به
  • – کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).
  • – قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.
  • – ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
  • – وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
  • – تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
  • – منحصر به فرد باشد

منبع :  https://www.designestan.com/graphics/logo-design/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.