سرخ کن سیب زمینی

وبلاگ آموزش طراحی و بهینه سازی وب سایت

سرخ کن سیب زمینی

۱۵۸ بازديد

سرخ کن سیب زمینی دستگاهی بسیار ضروری و کاربردی برای هر رستوران و یا فست فود است. علت اهمیت داشتن سرخ کن این است که سیب زمینی سرخ کرده از پرطرفدارترین موارد انتخاب شده در منوی رستوران ها و فست فودها است.

ساده ترین نوع آن دستگاهی در ابعاد و اندازه های مختف که دارای یک مخزن برای روغن یک سبد فلزی که مواد غذایی را در آن می ریزیم و در مخزن روغن قرار می گیرد و یک المنت گرم کننده می باشد که روند سرخ کردن مواد غذایی را سریع و آسان تر می کند .

دستگاه سرخکن سیب زمینی به طور کلی ساختار پیچیده ی دیگری ندارد . این سرخکن ها به صورت برقی دیجیتال یا گازی بوده و با توجه به کارایی و موارد مصرف و نیز فضایی که در اختیار دارید به شکل دولگنه و سه لگنه یا تک لگنه کابین دار و رومیزی موجود هستند.

در هنگام خرید دستگاه سرخکن سیب زمینی دقت فرمایید ظرفیت مخزن آنها با یکدیگر فرق دارد و به طبع هر یک دارای ویژگی های متفاوتی هستند .

 

 

علت استفاده از سرخ کن سیب زمینی

همانطور که اشاره گردید یکی پرطرفدارترین غذاها در منوی رستوران ها سیب زمینی سرخ کرده است. معمولا در اکثر رستوران سیب زمینی سرخ شده را قبل از غذای اصلی به مشتری تحویل می دهند اما برای اینکه بتوان سریعتر اینکار را انجام داد باید از یک دستگاه سرخ کن سیب زمینی با کیفیت بالا استفاده نمود. این کار باعث می شود که سیب زمینی خیلی سریع آماده شود و بسیار ترد و خوشمزه سرو گردد.

اگر به دنبال خرید یک سرخ کن سیب زمینی با کیفیت بالا هستید در کمترین زمان ممکن می توانید سرخ کن سیب زمینی را از مجموعه KMC تهیه کنید همانطور که گفته شد انواع مختلفی از سرخ کن های سیب زمینی وجود دارد که با توجه به نیاز خود آنها را می توانید تهیه کنید.

انواع مختلف سرخ کن دارای قیمت های متفاوتی هستند همچنین دارای ویژگی های خاص خود هستند که شما پس از بررسی آنها می توانید سرخ کن مورد نظر خود را خریداری کنید. شما می توانید انواع سرخ کن سیب زمینی را با بهترین قیمت از ما خریداری نمایید.

سرخ کن حرفه ای

در انواع حرفه ای تر این سرخکن ها دارای یک ترموستات و دبی بوده که ترموستات باعث می شود دمای روغن از یک حد بالاتر نرود و محدوده ی معینی داشته باشد که در اصطلاح عامیانه روغن نسوزد و تیره رنگ و کدر نشود، چرا که در این صورت خروجی محصول شما ظاهری بد و کیفیت پایینی دارد و باعث نارضایتی مشتریان شما خواهد شد.

دبی دستگاه که به سبب بالاتر بردن دبی این سرخکن ها موجبات پخت و سرخ کردن را در مدت زمان کمتری فراهم آمده است .

سرخ کن دو یا سه جداره

اما نوع ایده آل آنها سرخکن های دو یا سه جداره هستند که مواد غذایی را با روغن صنعتی سرخ می کنند . یعنی داغ شدن روغن صنعتی و نسوز بین این جداره ها باعث داغ کردن یکنواخت روغن خوراکی ما می شود و روغن نمی سوزد و معمولا در این سرخکن ها روغن خوراکی در انتهای کار تصفیه شده و ذرات ریز و درشت آن گرفته می شود و می توان به دفعات از آن روغن استفاده کرد که هم بهداشتی تر بوده و هم در هزینه های شما صرفه جویی می شود.

چرا باید از دستگاه سرخکن سیب زمینی استفاده کنیم؟

امروزه خریداران و مشتری ها هنگام مراجعه به رستوران و فست فود ها همراه با سفارش و خرید خود اکثرا این تقاضا را دارند که با غذای خود سیب زمینی سرخ کرده سفارش داده و بخورند . به همین خاطر است که وجود داشتن و به چشم خوردن نام سیب زمینی های سرخ کرده در لیست منوی رستوران ها و فست فود ها یک امر بایسته و لازم است.

مرغ، سیب زمینی، حلقه های پیاز، بوقلمون، قارچ و … از جمله مواد غذایی هستند که معمولا آنها را با غوطه ور کردن در روغن داغ در دستگاه سرخکن سیب زمینی سرخ می کنند. این شیوه باعث می شود که سطح بیرونی این مواد غذایی ترد و برشته و طلایی رنگ شده و داخل آنها کاملا پخته و نرم می شود.

به همین دلیل دستگاه سرخکن سیب زمینی امروزه یکی از اصلی ترین و ضروری ترین وسیله ها در آشپزخانه های صنعتی می باشد . چرا که بخش مهمی از روند طبخ اکثر غذاها به سرخ کردن مواد اولیه آن بر میگردد همچنین در فست فود ها و رستوران ها سرخ کردن حجم زیادی از سیب زمینی در مدت زمانی کوتاه و همچنین خیلی آسان تر و ایمن تر به وسیله ی دستگاههای سرخکن سیب زمینی انجام می شود .
برای خرید انواع دستگاههای سرخکن سیب زمینی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سرخ کن بدون روغن

نوع دیگری از سرخکن ها سرخکن های بدون روغن هستند که در حقیقت مواد غذایی بدون روغن و با مکانیسم و فن آوری جریان سریع هوا سرخ و پخته می شوند . جنس این دستگاه ها استیل ضد زنگ یا فولاد نرم بوده که نوع استیل از کیفیت بالاتری برخوردار است و کاملا بهداشتی است به گونه ای که مدت زمانی طولانی می توان از آنها در دمای خیلی بالا استفاده کرد.

نکاتی در مورد استفاده از دستگاه سرخ کن سیب زمینی

اگر شما قصد دارید از یک سرخ کن به عنوان یکی از تجهیزات فست فود استفاده می‌کنید، از کاربرد سبد سرخ کردن غافل نشوید چرا که می‌تواند مانع از جذب بیش از حد روغن توسط مواد غذایی شود.

برای جلوگیری از پاشیدن روغن یا پیشگیری از سوزاندن دست خود، سبد سرخ کن را هرگز لمس نکنید.

از آنجا که سرخ کردن یک فرآیند بسیار سریع در پخت‌ و‌ پز است، در صورت عدم دقت کافی، در صورتی که سرخ کردن چند دقیقه طول بکشد و بیش از حد طولانی شود، غذا می‌تواند به سرعت سیاه شده، بسوزد و به یک خطر بالقوه آتش سوزی تبدیل شود.

برای خارج کردن مواد سرخ شده باید از ظروف فلزی استفاده کنید چون در دمای بالا ظروف پلاستیکی به راحتی در روغن داغ ذوب می شوند.

منبع : https://www.kmc-steel.com/%D8%B3%D8%B1%D8%AE-%DA%A9%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A8-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.