طراحی کاتالوگ در کرج

وبلاگ آموزش طراحی و بهینه سازی وب سایت

طراحی کاتالوگ در کرج

۱۸۶ بازديد

طراحی کاتالوگ در کرج

استفاده از کاتالوگ همواره برای معرفی محصولات و حتی یک برند در بین مخاطبین و یا مشتریان کاربرد داشته است. امروزه حتی با پیشرفت های دنیای دیجیتال و آنلاین استفاده از کاتالوگ های کاغذی کاربرد خاص خود را به همراه دارد. طراحی کاتالوگ در کرج علاوه بر معرفی خوب و جامع محصولات باید برند شما را نیز به خوبی معرفی نماید  بطوریکه وقتی مشتریان حتی از دور چشمشان به طراحی کاتالوگ شما می افتد آن را متعلق به شما بدانند.

شما قبل از هر چیزی می بایست اهداف خود از طراحی و چاپ کاتالوگ را پیدا کنید. در بعضی مواقع هدف شما شرکت در یک نمایشگاه بزرگ است و برای اینکه محصولات خود را به بازدیدکنندگان معرفی نمایید احتیاج به کاتالوگ خواهید داشت که باید تعداد زیادی را چاپ نمایید.

تاریخچه طراحی کاتالوگ:

استفاده از کاتالوگ بعد از جنگ جهانی توجه زیادی را به خود جلب نمود. با توجه به گسترش صنعت های مختلف و وجود بازارهای زیاد برای فروش لزوم استفاده از کاتالوگ بیشتر نمایان گردید. چون استفاده از کاتالوگ باعث می شد که مشتریان همزمان عکس و مطالب مورد نیاز محصول را ببینند که انتخاب راحت تری داشتند. این کار امروزه نیز بسیار با اهمیت است چون همه شرکت ها به دنبال فروش بیشتر و کسب سود بیشتری هستند و این امر مستلزم این است که مشتریان با محصولات جدید شما آشنا گردند.

چرا کاتالوگ مهم است:

یک کاتالوگ، مانند یک کارت یا کارت تجاری، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان بازاریابی می‌دانند که چقدر دقت در ایجاد یک کاتالوگ وجود دارد و اینکه چگونه یک کاتالوگ خوب می‌تواند تفاوت را بر حسب فروش انجام دهد.

ممکن است شما برای یک بازار هدف خاص احتیاج به کاتالوگی داشته باشید که فقط به معرفی چند محصول خاص بپردازد دارید و تمرکز خود را روی همان چند محصول می گذارید.

اما همیشه شرکت ها یک کاتالوگ اصلی را به همراه معرفی همه محصولات خود طراحی و چاپ می کنند تا هنگام مراجعه مشتریان از آن استفاده نمایند. کاتالوگ جامع و پر از اطلاعات لازم در مورد همه محصولات به همراه عکس های باکیفیت و طراحی عالی و بی نظیر می باشد.

طراحی کاتالوگ در کرج و نوع صفحه آرایی باید به گونه ای انجام شود که مخاطب و یا مشتریان سریع خسته نشوند بلکه باعث شود که آن ها با اشتیاق بیشتری به دیدن محصولات شما داشته باشند.

 

طراحي كاتالوگ در كرج داراي مراحلي است كه كه در مورد آن ها توضيح داده خواهد شد:

همانطور كه گفته شد بايد اهداف مشخص گردد كه اين كاتالوگ براي چه بازاري قرار است طراحي شود و با توجه به نوع بازار هدف طراحي آن شروع خواهد شد.

  1. اطلاعات مورد نياز را بايد در اختيار طراح كاتالوگ بگذاريد اطلاعاتي نظير اندازه و وزن و شكل و رنگ و موارد ديگري كه به معرفي بهتر محصول بپردازد.
  2. يكي از ابتدايي ترين كارها انتخاب يك فونت مناسب براي نوشتن اطلاعات محصولات است. انتخاب فونت مناسب براي طراحي كاتالوگ در كرج مي تواند بسيار حياتي باشد چون اين فونت است كه اطلاعات محصولات را در ذهن مخاطب جايگذاري مي كند.
  3. اندازه و نوع كاغذ را انتخاب نماييد. صفحه آرايي يك كاتالوگ نمايانگر يك خلاقيت خوب را نمايش مي دهد. استفاده از صفحات در اندازه بزرگ و نوع كاغذ مرغوب شايد هزينه بر باشد اما اين پيام را به مخاطب و مشتري منتقل مي كند كه برند و محصولات شما از كيفيت بالايي برخوردار هستند.
  4. كسي كه كار طراحي را انجام مي دهد براي تاييد نهايي كار خود از چندين مدل براي طراحي استفاده مي كند بطوريكه با انتخاب نهايي مشكلي در طراحي آن وجود نداشته باشد.
  5. استفاده از عكس هاي خوب و با كيفيت بطوريكه محصولات شما را به خوبي نمايش دهند نيز از درجه اهميت بالايي برخوردار هستند. در واقع اين عكس هاي محصولات شما هشتند كه بايد ذهن مشتري را درگير نمايند. استفاده از عكس هاي باكيفيت در طراحي كاتالوگ گيرايي خيلي زيادي را در مشتريان به وجود مي آورند. استفاده از نماهاي مختلف به معرفي بهتر محصولات كمك زيادي مي كند و باعث مي شود كه مشتري همه قسمت هاي محصولات را ببيند. در واقع عكس محصولات اصلي ترين عنصر براي يك طراحي خوب و دقيق براي كاتالوگ است.
  6. فضاسازي محصولات مي تواند گام موثر بعدي در انجام طراحي كاتالوگ در كرج باشد. اين عمل در كنار يك صفحه آرايي به خوبي نمايش دهنده كاتالوگ شما مي باشند.
  7. صفحه آرايي خلاقانه و عالي براي طراحي كاتالوگ طبق نوع محصولات و يا خدمات شما انجام مي پذيرد و مطابق نظر شما تاييد مي گردد. اين مرحله بايد به نحوي انجام پذيرد كه مخاطب و يا مشتري از ديدن كاتالوگ خسته نشود و بايد به او در رسيدن به محصول مورد نظر كمك كند.
  8. استفاده از رنگ بندي در كاتالوگ بايد طبق رنگ سازماني صورت پذيرد. اين رنگ بندي بايد به نحوي انجام شود كه حتما با رنگ هاي سازماني مطابقت داشته باشد در واقع با اين كار به مشتري و يا مخاطب القا مي شود كه اين كاتالوگ و محصول متعلق به چه برندي است كه همين عامل به معرفي برند نيز كمك زيادي خواهد نمود.
  9. در معرفي محصولات بايد از جملات كوتاه و گيرا استفاده نمود . استفاده از جملات ساده مي تواند به مشتري در رسيدن به محصولات مورد نظر كمك بسيار زيادي نمايد.
  10. در طراحي كاتالوگ بايد اين نكته را در نظر گرفت كه بايد به تناسب هر كسب و كار طراحي كاتالوگ انجام پذيرد . به طور مثال نبايد كاتالوگ يك موسسه خيريه از زرق و برق خاصي برخوردار باشد يا اينكه كاتالوگ يك طلافروش ساده و كم اهميت باشد.

در طراحي كاتالوگ اين موارد از اهميت بالايي برخودار هستند اما ممكن است در حين انجام كار طراحي موارد خاص ديگري باشند كه متناسب با نوع محصول طراحي كاتالوگ تغيير خواهد كرد.

تاثير كاتالوگ بر فروش:

بي گمان طراحي مناسب و خلاقانه كاتالوگ مي تواند تاثير بسزايي در جهت فروش بيشتر محصولات شما داشته باشد. پس بايد در نظر داشته باشيد كه طراحي كاتالوگ از چه اهميتي برخوردار است. هر چقدر طراحي كاتالوگ در جهت معرفي بهتر محصول عمل نمايد مشتريان بيشتر ترغيب مي شوند كه آن محصول را خريداري نمايند.

كاتالوگ ديجيتالي:

بياييد به سراغ كاتالوگ‌هاي اينترنتي برويم. كاتالوگ ها با استفاده از ابزارهاي ديجيتال خلق شده‌اند، و امروزه اغلب شركت‌ها از ابزارهاي ديجيتالي براي توزيع و ترويج اسناد خود استفاده مي‌كنند.

يك كاتالوگ ديجيتالي معمولا در فرمت PDF، براي تحويل سريع و آسان به مشتريان ايجاد مي‌شود. همچنين ايجاد flipbooks با استفاده از نرم ‌افزار اختصاصي نيز امكان پذير است. flipbooks، نشريات تعاملي و آنلاين هستند كه از مجلات كاغذي تقليد مي‌كنند. براي ايجاد يك flipbook، اغلب لازم است كه يك PDF كامل از سند آماده تبديل به فرمت تعاملي داشته باشد.

كاتالوگ‌هاي ديجيتال در مقايسه با كاتالوگ هاي چاپي از هزينه چاپ و توزيع بسيار پاييني برخوردار هستند و حتي شايد به صفر نزديك باشند. علاوه بر اين، به اشتراك گذاشتن و گسترش آن سريع انجام مي پذيرد، چون شما فقط بايد آن را به وب سايت خود آپلود كنيد و آن را به اشتراك بگذاريد.

مزاياي يك كاتالوگ چاپ در يك تصوير ديجيتال گم شده‌اند، هر چند … اينها مي‌توانند از نظر خوانايي بيشتر، رفتار دوستانه، و يك حس عمومي مشاركت و حرفه‌اي گرايي خلاصه شوند.

كاتالوگ چاپي يا كاتالوگ ديجيتال، كدام بهتر است؟

بايد توجه داشت كه هر كدام از اين كاتالوگ ها مزايا و معايب خاص خود را دارند در واقع اين بازار هدف و محصول شماست كه تعيين مي كند كدام نوع بهتر است. در بعضي مواقع كاتالوگ ديجيتال مي تواند بسيار راهكار بهتري باشد چون مي توانيد به راحتي با لينك هاي مورد نظر خود بصورت آنلاينت به معرفي محصولات بپردازيد اما اگر اينترنت قطع شود اين كار عملي است؟ پس هر كدام در مواقع خاص كاربرد دارند.در مقابل هزينه كاتالوگ ديجيتال به مراتب كمتر از كاتالوگ چاپي است .

طراح كاتالوگ :

طراحي كاتالوگ در كرج يك كار بسيار حساس و تخصصي است چون كاتالوگ شما معرف برند شما است. طراحي كاتالوگ مي تواند كه برند شما را بزرگ و عالي جلوه دهد و باعث شود كه در ذهن مخاطب نقش ببندد. پس بايد اين كار به كسي بسپاريد تا بتواند اين امر را به خوبي انجام دهد.

منبع : http://www.karajtizer.ir/خدمات/طراحي-كاتالوگ-در-كرج/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.